Most kolejowy w Czerniaku

Obiekty inżynieryjne takie, jak mosty, czy wiadukty potrafią wyglądać bardzo spektakularnie, by przywołać przykład mostów w Stańczykach. Jednak bardzo często są to nieduże konstrukcje, co wcale nie znaczy, że mniej ciekawe, a bardzo często pięknie położone. Jednym z takich zabytków jest most kolejowy we wsi Czerniak, nieco poza jej zabudowaniami. Wzniesiono go na połączeniu niedużych jezior: Kunowskiego i Bronisławskiego w ciągu linii kolejowej 231 łączącej Inowrocław Rąbinek z Mogilnem, przez Kruszwicę i Strzelno. Zbudowano go prawdopodobnie, razem z odcinkiem linii między Strzelnem i Mogilnem w 1892 roku, choć konstrukcja może być młodsza i pochodzić już z lat późniejszych. Dostęp do niego nie jest łatwy – prowadzi m.in. przez prywatną posesję, ale warto zapytać właściciela o zgodę na przejście – widok zapomnianego zabytku techniki wśród pięknej przyrody jest naprawdę niesamowity!

  • Miejsce: Czerniak, gm. Mogilno, pow. mogileński, woj. kujawsko-pomorskie
  • Data budowy: 1892 (?)
  • Stan: db
  • Inne: most leżący na nieczynnej linii kolejowej 231 Inowrocław Rąbinek – Mogilno
  • Źródła: Tomasz Stochmal, Zapomniane linie kolejowe kujawsko-pomorskiego, Wydawnictwo STOTOM 2017, OpenStreetMap
  • Zdjęcia wykonane: 2016-04-21


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.