Dworzec kolejowy w Więcborku

Pozostając w tematach kolejowych przenosimy się dziś na północny-zachód, do Więcborka (gm. Więcbork, pow. sępoleński, woj. kujawsko-pomorskie) na tamtejszą stację, niegdyś węzłową. Pierwsze połączenie kolejowe Więcbork uzyskał w 1894 roku z Nakłem nad Notecią od południa i Chojnicami od północy (obecnie linia 281 Oleśnica – Chojnice). W 1906 roku można już było dojechać do Złotowa, a w 1909 do Pruszcza Bagienicy. Prawdopodobnie wówczas powstał dość duży dworzec. Obiekt jest dziś w dobrym stanie – za sprawą firm w nim działających i ludzi w nim mieszkających, choć na pewno przydałby się mu gruntowny remont. Pewnie sytuacja byłaby inna, gdyby stacja nadal miała status węzłowej, a – niestety – dziś pojawiają się na niej, i to sporadycznie, jedynie składy specjalne i jedynie na linii 281, gdyż linia 240 Świecie nad Wisłą – Złotów na odcinku obejmującym Więcbork została niedawno rozebrana.

  • Miejsce: Więcbork, gm. Więcbork, pow. sepoleński, woj. kujawsko-pomorskie
  • Data budowy: 1906 (?)
  • Stan: db+
  • Inne: dworzec leżący przy niemal zupełnie rozebranej linii kolejowej 240 Świecie nad Wisłą – Złotów i 281 Oleśnica – Chojnice
  • Źródła: Tomasz Stochmal, Zapomniane linie kolejowe kujawsko-pomorskiego, Wydawnictwo STOTOM 2017, OpenStreetMap
  • Zdjęcia wykonane: 2016-12-15


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.