Kilka miesięcy temu prezentowałem na blogu kolejową wieżę ciśnień w Serocku (gm. Pruszcz, pow. świecki, woj. kujawsko-pomorskie). Oczywiście, nie funkcjonowała ona samodzielnie – stanowiła część stacyjnej, kolejowej infrastruktury, wśród której centralną pozycję zajmował dworzec kolejowy, wzniesiony w 1930 roku, prezentujący charakterystyczny styl dla dworców budowanych w Polsce okresie międzywojennym. Nadal obiekt ten zajmuje ważną pozycję wśród stacyjnych zabudowań, choć jego rola jest już mniejsza. Na szczęście – w przeciwieństwie do wspomnianej wieży, dworzec jest w dobrym stanie, użytkowany częściowo nadal zgodnie z przeznaczeniem, a częściowo pełni funkcje mieszkalne. Dzisiejsza galeria została wzbogacona zdjęciami magazynu, nastawni i fragmentów stacji z urokliwymi semaforami kształtowymi.
- Miejsce: Serock, gm. Pruszcz, pow. świecki, woj. kujawsko-pomorskie
- Data budowy: 1930
- Stan: bdb-
- Inne: dworzec leżący przy linii kolejowej 201 Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port
- Źródła: Stankiewicz, Ryszard, Marcin Stiasny, Atlas linii kolejowych Polski 2011, Wyd. Eurosprinter, Rybnik 2011, bazakolejowa.pl, OpenStreetMap
- Zdjęcia wykonane: 2015-02-18
- Serock | dworzec kolejowy
- Serock | dworzec kolejowy
- Serock | dworzec kolejowy
- Serock | dworzec kolejowy
- Serock | dworzec kolejowy
- Serock | dworzec kolejowy
- Serock | dworzec kolejowy
- Serock | dworzec kolejowy | szalet/gospodarczy
- Serock | dworzec kolejowy | magazyn
- Serock | dworzec kolejowy | magazyn
- Serock | dworzec kolejowy | magazyn
- Serock | dworzec kolejowy | magazyn
- Serock | dworzec kolejowy | magazyn
- Serock | dworzec kolejowy | fragment stacji